Έναρξη για το πρόγραμμα «Ανοιχτά Σχολεία του Δήμου Αθηναίων»

06/10/2016

cnn.gr

Σε κυψέλες δημιουργίας, πολιτισμού, αλλά και άθλησης, μετατρέπει τα σχολεία της Αθήνας ο δήμος Αθηναίων, ανέφερε ο δήμαρχος της πόλης Γιώργος Καμίνης σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο της Αθήνας.

Με την στήριξη του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», 25 σχολεία που βρίσκονται διάσπαρτα σε όλα τα Δημοτικά Διαμερίσματα της πρωτεύουσας δεν θα κλείνουν με τη λήξη του σχολικού ωραρίου.

Με 41 προγράμματα και δραστηριότητες για μαθητές και μεγάλους, θα συμβάλλουν στο ζωντάνεμα της γειτονιάς, καθώς θα παραμένουν ανοιχτά, παρουσία φύλακα, έως τις 9.30 το βράδυ, και τα Σαββατοκύριακα, από τις 10 το πρωί ως τις 8 το βράδυ. 

Το πρόγραμμα ονομάζεται «Ανοιχτά Σχολεία του Δήμου Αθηναίων» και χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος». Πέρυσι, λειτούργησε πιλοτικά με ιδιαίτερη επιτυχία. Για τη φετινή χρονιά, οι εγγραφές ξεκινούν τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Καμίνης τόνισε ότι τα αποτελέσματα του προγράμματος θα αξιολογηθούν από το Πανεπιστήμιο του Σικάγο.

 Τα «Ανοιχτά Σχολεία» είναι άμεσα συνυφασμένα και με το πρόγραμμα «Έτσι Μαθαίνω Καλύτερα», που ήδη υλοποιείται σε 12σχολικά κτίρια από τον δήμο, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων του Πολυτεχνείου Κρήτης και με αποκλειστικό δωρητή το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος».

Μέσω του προγράμματος, οι εργασίες επισκευής στα σχολικά κτίρια γίνονται με τον συμμετοχικό, παιδαγωγικό ανασχεδιασμό του σχολικού χώρου.

Όπως έγινε γνωστό, διεπιστημονική ομάδα –αποτελούμενη από αρχιτέκτονες, ψυχολόγους και παιδαγωγούς– επισκέφθηκε τις σχολικές κοινότητες όλων των βαθμίδων –από βρεφονηπιακούς σταθμούς έως λύκεια– του δήμου Αθηναίων και ενημερώθηκε για τις ανάγκες μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων.

Επιπλέον, σε χώρο του Δημοτικού Βρεφοκομείου Αθηνών στην περιοχή του σταθμού Λαρίσης θα λειτουργήσει από τον Νοέμβριο ένα πλήρως εξοπλισμένο Maker Space.

«Πρόκειται για μια δομή σύγχρονης τεχνολογίας, με 3D printer και εξοπλισμό, που δίνει τη δυνατότητα στις σχολικές κοινότητες να βελτιώνουν αυτόνομα τις συνθήκες των σχολείων τους», δήλωσε ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης και επικεφαλής του Εργαστηρίου Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων Κωνσταντίνος Ουγγρίνης.

Πηγή